رتبه بندی اعتباری مشتریان بوسیله شبکه‌های عصبی

رتبه بندی اعتباری مشتریان بوسیله شبکه‌های عصبی

پایان نامه شبکه های عصبی (بانک سامان )

چکیده
بازار اعتبارات مصرفی در ایران با تشکیل بانکهای خصوصی رونق یافته است. فعالیت اصلی در این بازار اعطای تسهیلات مصرفی به متقاضیان بوده و این امر نیاز به اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات جهت کاهش ریسک اعتباری دارد. امروزه سیستمهای هوشمند کاربردهای فراوانی در امور مختلف بانکی و مالی پیدا کرده‌اند. بررسی و تصویب اعتبارات یکی از کاربردهای شبکه عصبی است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل مناسب بررسی رفتار اعتباری مشتریان تسهیلات مصرفی وام مضاربه با استفاده از شبکه های عصبی جهت رتبه بندی اعتباری شکل گرفته است. به دنبال این هدف ابتدا عوامل مهم تاثیر گذار بر رفتار اعتباری مشتریان شناسایی گردید و سپس مشتریان به سه دسته خوش حساب، بد حساب وسر رسید گذشته تقسیم شدند.در مرحله بعد مدلهای شبکه عصبی پس از طراحی؛ با داده‌های آموزشی؛ آموزش داده شده و سپس با داده‌های آزمایشی مورد آزمایش قرار گرفتند.نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که رفتار اعتباری مشتریان با استفاده از مدلهای رتبه بندی شبکه‌های عصبی قابل پیش بینی است.امروزه صنعت اعتبار نقش مهمی در اقتصاد کشور ها ایفاء می‌‌ نماید. جهانی شدن اقتصاد و ورود کانال های جدید خدماتی نظیر اینترنت، امکان جست وجوی اعتباردهنده بدون محدودیت زمانی و مکانی را برای مشتریان اعتبار فراهم کرده است. به همین دلیل، مؤسسات اعتباردهنده تمایل یافته اند تا فعالیت خود را به دیگر کشور های جهان گسترش دهند.از یک سو، افزایش تقاضای اعتبار، افزایش رقابت و به وجود آمدن کانال های جدید در فضای اقتصاد نوین، فرصت های جدیدی برای مؤسسات اعتباردهنده به وجود آورده و از سوی دیگر، آنها را نیازمند ابزار ها و روش های جدیدی نموده است. این مسأله، مؤسسات مزبور را به سمت تجدیدنظر، توانمندسازی و ورود فن آوری های جدید در فرآیند های مدیریت اعتبار سوق داده است.
در این میان، مدل های رتبه بندی اعتباری، بخش عمده ای از اطلاعات مورد نیاز مؤسسات اعتباردهنده در مدیریت مؤثر اعتبارات را فراهم می‌‌ کنند. این مدل ها در پیش بینی اندازه ریسک یک متقاضی اعتبار به کار برده شده و طیف وسیعی از انواع روش های کیفی و کمی را در بر می‌‌ گیرند. بانک ها و مؤسسات مالی به دو صورت می‌‌ توانند از این مدل ها استفاده کنند. روش اول که در حال حاضر در بانک های غربی استفاده می‌‌ شود، رتبه بندی هایی است که توسط مؤسسات خارج از بانک انجام شده و به صورت درجه ریسک برای هر شرکت اعلام می‌‌ شود. سه مؤسسه اِس اَند پی ) S P(، فیچ ) Fitch( و مودیز ) Moody s(، معتبرترین مؤسساتی هستند که در سطح بین المللی، ریسک اعتباری شرکت های مختلف را اندازه گیری و به صورت درجات مخصوص ارایه می‌‌ دهند. به دلیل سابقه طولانی و تیم کارشناسی مجّربی که این مؤسسات در اختیار دارند، رتبه بندی های آنها در سطح بین المللی پذیرفته شده و قابل اعتماد است. لذا اکثر مؤسسات اعتبار دهنده از آن استفاده می‌‌ کنند.
کلمات کلیدی
شبکه عصبی؛ رتبه بندی اعتباری؛ تسهیلات

شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوینی هستند برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش، و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت بیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده. ایدهٔ اصلی این گونه شبکه‌ها (تا حدودی) الهام‌گرفته از شیوهٔ کارکرد سیستم عصبی زیستی، برای پردازش داده‌ها، و اطلاعات به منظور یادگیری و ایجاد دانش قرار دارد. عنصر کلیدی این ایده، ایجاد ساختارهایی جدید برای سامانهٔ پردازش اطلاعات است. این سیستم از شمار زیادی عناصر پردازشی فوق العاده بهم‌پیوسته با نام نورون تشکیل شده که برای حل یک مسأله با هم هماهنگ عمل می‌کند.
با استفاده از دانش برنامه‌نویسی رایانه می‌توان ساختار داده‌ای طراحی کرد که همانند یک نرون عمل نماید. سپس با ایجاد شبکه‌ای از این نورون‌های مصنوعی به هم پیوسته، ایجاد یک الگوریتم آموزشی برای شبکه و اعمال این الگوریتم به شبکه آن را آموزش داد.

 

سابقه و ضرورت انجام تحقیق (پیشینه تحقیق)

مدلسازی نرون برای نخستین بار در سال ۱۹۴۳ توسط وارن مک کلوث  فیزیولوژیست اعصاب، والترپیتز   منطقدان صورت گرفت تمامی مکتب شبکه‌های عصبی از همین جا آغاز شد. بعضی از پیش زمینه‌های شبکه‌های عصبی را می‌توان به اوایل قرن ۲۰ و اواخر قرن ۱۹ برگرداند. در این دوره کارهای اساسی توسط دانشمندانی چون هرمان فون هلمهالتز ، ارنست ماخ  و ایوان پاولوف  صورت پذیرفت. این کارهای اولیه عموماً بر تئوری‌های کلی یادگیری و شرطی تاکید داشتند و اصلا به مدل‌های مشخص ریاضی و عملکرد نورون‌های عصبی اشاره نداشتند.
دیدگاه جدید شبکه‌های عصبی در دهه قرن بیستم شروع شد زمانی که وارن مک کلوث و والتر پیتز نشان دادند که شبکه‌های عصبی در اصل می‌توانند هر تابع حسابی و منطقی را محاسبه نمایند. کار این افراد را می‌توان نقطه شروع حوزه علمی شبکه‌های عصبی مصنوعی نامید.
نخستین کاربرد عملی شبکه‌های عصبی اواخر دهه ۵۰ قرن ۲۰ مطرح شد زمانی که روزنبلات و همکارانش شبکه‌ای ساختند که قادر بود الگوها را از هم شناسایی نماید در همین زمان بود که برنارد ویدرو در سال ۱۹۶۰ شبکه عصبی تطبیقی آدلاین  را با قانون یادگیری جدید مطرح نمود. پیشرفت شبکه‌های عصبی تا دهه ۷۰ قرن بیستم ادامه یافت که در خلال دهه ۸۰ رشد تکنولوژی میکروپرسسورها روند صعودی یافت و تحقیقات روی شبکه‌های عصبی افزایش یافت و ایده‌های جدید مطرح شد .

فصل اول – معرفی JIT

    تاریخچه وتکامل تولید بهنگام

    تعریف نظام بهنگام

    نظام بهنگام دریک نگاه

    مبانی تولید بهنگام

    اجزای تولید بهنگام

    اهداف تولید بهنگام

    مزایاومحدودیتهای JIT

    منطق اجرایJIT

    پیش نیازهای یک برنامه JIT

    برنامه ریزی نظام تولید بهنگام

    فصل دوم – اجرای برنامه JIT

    مقدمه

    ۱- ایجاد یک استراتژی اجرایی

    ۲- یک برنامه عملیاتی برای اجرا

     ۱-۲-وقتی فعالیتهای اجرای JITتکمیل می شود

       ۲-۲-چگونه فعالیتهای اجرایی JITانجام می شود

    ۳- سیستمهای جمع آوری وسنجش داده ها

    ۴- پروژه های آزمایشی(راهنما)

    ۵- بحث درمورد مقاومت کارکنان واتحادیه ها

          ۱-۵- مقاومت کارکنان

          ۲-۵- اتحادیه ها

    ۶- فرایند اجرای JIT

    فصل سوم – کنترل JIT

    کنترل تولیددرنظام بهنگام

    سیستم کانبان

    وظایف کانبان تولید یکنواخت

    کاهش زمان عملیات وزمان چرخه

    اجرای سیستم کانبان

    وظایف کانبان

    انواع جریان مواد

    گردش کانبان

    وسعت عمل کانبان

    فصل چهارم – ابداع کننده JIT / شرکت تویوتا

    شرکت تویوتا

    مقدمه

    تاریخچه

    سیستم تولیدتویوتا(TPS)

    تولیدبهنگام(JIT)

    کانبان

    JIDOKA

    فلسفه وچشم اندازتویوتا

    فرهنگ سازمانی وارزشها

    آینده

    تشریح مفاهیم

    واژه نامه انگلیسی- فارسی

    فهرست منابع

بررسی نقش ارزیابی عملکرد در افزایش کار آیی کارکنان شرکت الکتریک خودرو شرق

بررسی نقش ارزیابی عملکرد در افزایش کار آیی کارکنان شرکت الکتریک خودرو شرق

پایان نامه بررسی نقش ارزیابی عملکرد در افزایش کار آیی کارکنان شرکت الکتریک خودرو شرق ۱۴۰ صفحه کامل

 طرح مسئله

ارزشیبابی کارکنان یکی از موثرترین ابزارهای ارتقاء کار آمدی- توانمندی و بهسازی نیروی انسانی است به کمک اطلاعاتی که از طریق ارزشیابی دقیق عملکرد نیروی انسانی بدست می‌ آید. برنامه ریزی شغلی- تصمیمات اداری- تشویقات و تنبیهات از مبانی موثق و قابل دفاع برخوردار می‌ شوند و در نتیجه ضابطه شایستگی در وضعیت خدمتی و سرنوشت اداری کارکنان بکار گرفته شده مناسبات منطقی وعادلانه در سازمانها حاکم خواهد شد. حاکمیت ضابطه شایستگی وایجاد فضای فوق العاده کارکنان در اجرای اثر بخشی وظایف شغلی و نیل به اهداف سازمانی می‌ گردد مجموعه این فعالیتها کار آیی و بهره وری سازمانهنا را افزایش داده موفقیت و پیشرفت آنها را تسهیل می‌ کند آیا نظام ارزیابی عملکرد در شرکت مورد تحقیق توانسته به اهداف خود که همان کارآیی کارکنان و تحقیق اهداف سازمانی است به طور کامل دستیابی پیدا کند لذا سعی کردیم تا نظام ارزیابی عملکرد کارکنان را که تاثیر مهمی در تحقیق اهداف این شرکت دارد را به صورت اجمالی بررسی تا نسبت به دلایل کار آیی این نظام ارزیابی شناخت پیدا کنیم و برای رسیدن به این شناخت پاسخ به سوالات ذیل اهمیت فراوانی دارد.

الف: آیا وجود جایگاه خاص برای انجام ارزشیابی کارکنان باعث کار آیی نظام عملکرد گردیده است.

ب:آیا وجود سیستم کنترلی ونظارتی صحیح بر ارزیابی هایی انجام گرفته باعث کار آیی نظام ارزیابی عملکرد گردیده است.

ج: آیا کلیه مراحل ارزشیابی دقیق باعث کار آیی نظام ارزیابی عملکرد گردیده است.

اهمیت و ارزش تحقیق

یکی از تکنیکهای مورد استفاده مدیران برای تاثیر گذاری بر رفتار کارکنان ارزشیابی است. انگیزه کارکنان برای فعالیت افزایش تواناییهای شخصی و اصلاح عملکرد آتی تحت تاثیر باز خوری است که از عملکرد گذشته خویش می‌ گیرند یک ارزشیابی صحیح از عملکرد کارکنان می تواند عامل برانگیختن و هدایت کارکنان به سوی پرورش مهارتها و قابلیتهای فردی آنان باشد ارزشیابی عملکرد همچنین می تواند مبنای استواری برای تصمیم گیری در مورد مسائل پرسنلی نظیر پرداخت پاداش- توضیح- انتقال- تنزیل درجه- اخراج- افزایش حقوق و …. باشد.ارزیابی ظرفیت جهد و توانایی های انجام کار کارکنان و شایستگی آنها کار بسیار دشوار و می توان گفت بطور کامل ومطلق انجام آن غیر ممکن است زیرا بشر هنوز به چنین ابزار یا وسیله ای دست نیافته که بتواند توانایی های بالقوه و بالفعل انسان را دقیق اندازه گیری نماید بویژه آنها در اغلب موارد ارزیابی کند هم انسانها هستند که تحت تاثیر ذهنیات- تعلیمات- تعصبات- عواطف واحساسات ممکن است عدالت لازم در قضاوت را آگاه یا ن اآگاه رعایت ننماید.

علت و هدف از انتخاب موضوع

با عنایت به اینکه ارزشیابی عملکرد تاثیر بسزایی روی رفتار و انگیزش کارکنان در هر سازمانی دارد و موجبات رشد و شکوفایی سازمان را فراهم می آورد و از آنجائیکه ارزشیابی که از عملکرد افراد در این شرکت انجام می گیرد آیا توانسته به اهداف مورد نظر خود که همان افزایش کار آیی وتحقق رسالتهای این شرکت است دست یابد بلکه به دلیل ضعفهائی باعث دلسردی کارکنان نسبت به وظایف محوله بدبینی آنها نسبت به نظام اداری موجود گردیده است لذا بدلیل اینکه رشته تحصیلی اینجانب و با نظام ارزیابی عملکرد وعواقب آن آشنا هستم (جهت تمدید قرار داد پرسنل ارزیابی انجام می شود) بر آن شدم تا طی تحقیقی عملکرد کارکنان این شرکت را شناسایی و گزارشی از نتایج به دست آمده را به عنوان تحقیقی دانشگاهی به منظور بهبود وضع موجود ارائه نمایم.

فهرست مطالب

پیشگفتار. ۱۳۷

فصل اول- عنوان تحقیق

عنوان تحقیق.. ۱

۱- عنوان تحقیق: ۲

۲- طرح مسئله. ۲

۳- اهمیت و ارزش تحقیق.. ۳

۴- علت و هدف از انتخاب موضوع. ۵

۵- سوالات تحقیق.. ۶

۶- تعریف اصطلاحات و واژه ها ۶

۷- سابقه تاریخی موضوع: ۷

۸- روش تحقیق.. ۸

۹- حیطه تحقیق.. ۸

۱۰- موانع و محدودیتهای تحقیق.. ۸

فصل دوم- پیشینه پژوهش

پیشینه پژوهش… ۱۰

تئوریهای مدیریت.. ۱۱

تئوری انتظار جذابیت.. ۱۲

نظریه برابری.. ۱۳

تئوری تقویت اسکز. ۱۴

نظریه تعیین هدف… ۱۶

نظریه تناسب شغل با شخصیت ۱۸

نکات اصلی الگوی مزبور عبارت از. ۱۸

تئوری دو عاملی هرز برگ.. ۱۹

الگوی ویژگیهای شغلی ۲۰

تئوری نیاز مک‌کله‌لند- تئوری نیاز به پیشرفت ۲۲

کاربرد نظریه های انگیزش… ۲۳

شناسایی تفاوتهای فردی.. ۲۳

هدف و نتیجه. ۲۴

مشارکت افراد در تصمیم گیریها ۲۴

رابطه پاداش با عملکرد. ۲۴

رعایت اصل برابری حقوق.. ۲۵

بررسی متون مروبط به موضوع پژوهش: ۳۲

تاریخچه ارزشیابی عملکرد: ۳۴

تعاریف ارزشیابی: ۳۶

در این دو تعریف دو نقش برای ارزشیابی.. ۳۸

ضرورت و اهمیت ارزشیابی: ۳۸

اهداف ارزیابی عملکرد. ۴۲

برنامه ریزی نیروی انسانی: ۴۴

کارمند یابی و انتخاب: ۴۴

تعیین روایی آزمون های استخدامی.. ۴۵

آموزش و تربیت کارکنان.. ۴۵

تعیین مسیر شغلی: ۴۶

حقوق و مزایا: ۴۶

شناخت استعدادهای بالقوه کارکنان: ۴۷

نظریه های ارزیابی.. ۴۹

انواع ارزیابی.. ۵۰

ارزیابی سرپرست مستقیم. ۵۱

ارزیابی رئیس به وسیله مرئوس: ۵۲

ارزیابی همقطاران از عملکرد یکدیگر. ۵۳

ارزیابی گروهی.. ۵۳

ارزیابی از طریق خود سنجی.. ۵۴

عوامل موثر بر ارزیابی.. ۵۵

شاخص های ارزیابی.. ۵۶

مراحل ارزیابی.. ۵۸

ویژگی های ارزشیابی.. ۵۹

روشهای ارزشیابی.. ۶۰

۳) مصاحبه ارزشیبای با استفاده از شیوه های علوم رفتاری: ۶۲

روش مقیاس… ۶۳

عامل سنجی.. ۶۵

روش ثبت و قایع حساس… ۶۶

روش توصیفی.. ۶۷

روش قیاسی (استانداردهای کار) ۶۷

روش درجه بندی.. ۶۸

مقایسه دو به دو: ۶۸

توزیع اجباری.. ۶۹

انتخاب اجباری.. ۷۰

ارزیابی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف… ۷۳

روش بررسی داخلی.. ۷۸

روش ارزیابی گروهی.. ۷۸

مصاحبه پایانی.. ۷۹

موانع و محدودیتهای ارزیابی نیروی انسانی.. ۸۲

موانع روانی و رفتاری.. ۸۲

عینیت نداشتن.. ۸۳

تعمیم (اثر هاله ای) ۸۳

سختگیرانه، تاهل یا محافظه کاری.. ۸۴

تازگی.. ۸۵

مقابله. ۸۶

محاکمه  بجای ارزیابی.. ۸۶

تعصبات شخصی ارزیاب.. ۸۷

موانع فنی واجرایی.. ۸۷

نکات مهم در طراحی سیستم ارزیابی.. ۸۸

عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی.. ۹۰

ویژگیهای سیستم ارزیابی عملکرد کار آمد. ۹۳

فصل سوم- روش انجام تحقیق

روش انجام تحقیق..۹۸

فصل چهارم- بررسی و تحلیل اطلاعات

بررسی وتحلیل اطلاعات جمع آوری شده. ۹۷

بررسی پاسخهای افراد به سوالات پرسشنامه. ۱۰۲

فصل پنجم- نتیجه گیری و ارائه راه حلها

پیشنهادات.. ۱۲۳

پرسشنامه و فرم ارزیابی کارکنان قراردادی.. ۱۲۵

منابع و ماخذ…. 

پایان نامه بررسی شرکت مدیریتی تویوتا ژاپن

پایان نامه بررسی شرکت مدیریتی تویوتا ژاپن

 بررسی شرکت مدیریتی تویوتا ژاپن مشتمل بر ۹۰ صفحه

      مقدمه :

«تویوتا» نامی است که بیش ازیک خودروسازمعنا می دهد.تویوتا نمادی است ازتوسعه قوی یک شرکت،ازکسب وکارخانوادگی به یک شرکت حقیقتا جهانی.شایداگرهمت ورویا وخطرپذیری کیشیرو تویودا درراه اندازی خط تولید موتورگازوئیلی کوچک درگوشه ای از کارخانه ریسندگی پدرخودنبود امروزچنین تویوتای متفاوتی وجود نداشت.تویوتا نمادی است ازمدیریت موفق ومبتکرکه بسیاری ایده ها واندیشه های خلاق نظیرنظام آراستگی(S5 بهبود مستمر(کایزن)،سیستم کانبان،سیستم تولیدناب وJITرابه دنیا عرضه کرده است.همین ریشه های اصیل ومقوی است که درخت تناورتویوتارابه گونه ای تقویت کرده است که هر رقیبی رادربرابرخودکنارمی زندودورنیست که درآینده بسیارنزدیک باپشت سرگذاشتن دو رقیب نزدیک خود،درجایگاه برترین خودروسازجهان بنشیندوبرتری بلامنازع خوددرژاپن رابه سراسردنیا تسری دهد.تولیدحدود۸ میلیون خودرو درسال که نیمی ازآن درخارج ازژاپن تولیدمی شود،دستاورداندکی نیست.امارهبران تویوتا بیش ازآنکه به اعداد بیندیشند،آن گونه که درفلسفه مدیریت خودتاکید کرده اند،به ارزشها می بالند وهمانها راعامل پایداری موفقیت وسرآمدی شرکت خودمی دانند.

فهرست

موضوع                                            صفحه

فصل اول:معرفی JIT ———————————————— 5

تاریخچه وتکامل تولید بهنگام ——————————————– ۶

تعریف نظام بهنگام —————————————————— ۹

نظام بهنگام دریک نگاه ————————————————- ۱۰

مبانی تولید بهنگام ——————————————————- ۱۴

اجزای تولید بهنگام —————————————————— ۱۵

اهداف تولید بهنگام ——————————————————– ۱۸

مزایاومحدودیتهای JIT ————————————————— 20

منطق اجرایJIT ———————————————————23

پیش نیازهای یک برنامه JIT ——————————————–26

برنامه ریزی نظام تولید بهنگام ——————————————- ۲۷

فصل دوم:اجرای برنامه JIT —————————————– 36

مقدمه ——————————————————————– ۳۷

۱- ایجاد یک استراتژی اجرایی —————————————— ۳۸

۲- یک برنامه عملیاتی برای اجرا ————————————— ۴۰

  ۱-۲-وقتی فعالیتهای اجرای JITتکمیل می شود————————- ۴۲

   ۲-۲-چگونه فعالیتهای اجرایی JITانجام می شود ———————- ۴۳

۳-  سیستمهای جمع آوری وسنجش داده ها ——————————- ۴۳

۴-  پروژه های آزمایشی(راهنما) —————————————- ۴۷

۵- بحث درمورد مقاومت کارکنان واتحادیه ها —————————- ۴۸

      ۱-۵- مقاومت کارکنان ———————————————– ۴۹

      ۲-۵- اتحادیه ها  —————————————————- ۵۰

۶- فرایند اجرای JIT —————————————————- 52

فصل سوم:کنترل JIT ————————————————- 54

کنترل تولیددرنظام بهنگام ————————————————- ۵۵

سیستم کانبان ————————————————————– ۵۶

وظایف کانبان ————————————————————- ۵۶

تولید یکنواخت ———————————————————— ۵۷

کاهش زمان عملیات وزمان چرخه —————————————– ۶۰

اجرای سیستم کانبان ——————————————————- ۶۱

وظایف کانبان ————————————————————– ۶۳

انواع جریان مواد ———————————————————- ۶۴

گردش کانبان ————————————————————– ۶۷

وسعت عمل کانبان ——————————————————– ۶۹

فصل چهارم :ابداع کننده JIT / شرکت تویوتا ———————— ۷۱

شرکت تویوتا ————————————————————- ۷۲

مقدمه ——————————————————————— ۷۳

تاریخچه —————————————————————— ۷۳

سیستم تولیدتویوتا(TPS) ————————————————- 74

تولیدبهنگام(JIT) ——————————————————— 76

کانبان ——————————————————————— ۷۶

JIDOKA ————————————————————— 77

فلسفه وچشم اندازتویوتا —————————————————- ۷۷

فرهنگ سازمانی وارزشها ————————————————- ۷۸

آینده ———————————————————————– ۷۸

تشریح مفاهیم ————————————————————– ۸۰

واژه نامه انگلیسی- فارسی ————————————————- ۸۳

فهرست منابع ————————————————————– 

پایان نامه ابزار ها و تکنیک های مدیریت پروژه

پایان نامه ابزار ها و تکنیک های مدیریت پروژه

بررسی ابزار ها و تکنیک های مدیریت پروژه مشتمل بر ۶۰ صفحه کامل
 
       تعاریف مدیریت پروژه ازدیدگاههای مختلف:
۱- مدیریت پروژه: مدیریت پروژه شامل مهارتها،ابزارهاوفرایندهای مدیریتی است که مورد نیازبرای اجرای موفقیت آمیزپروژه می باشد.بطورکلی مدیریت پروژه شامل موارد زیر       می باشد:     ۱- مهارتها            ۲- ابزارها            ۳- فرایندها
۱- مهارتها: مجموعه ای ازمهارت وتجربه لازم برای کاهش میزان ریسک پروژه ودانش تخصصی می باشدتاازاین طریق احتمال موفقیت پروژه افزایش یابد.
۲- ابزارها: مجموعه ای ازانواع متعددی ازابزارها برای بهبود شانس وموفقیت پروژه می باشد که این ابزارها شامل الگوهای مستندسازی،ثبت ونرم افزارهای برنامه ریزی و طراحی وچک لیستهای ممیزی وفرمهای بررسی می باشد.
۳- فرایندها: مجموعه ای ازتکنیکهاوفرایندهای متعددمدیریتی برای کنترل زمان،کیفیت و هزینه،تغییرات وریسک می باشد.
۲- مدیریت پروژه: فرایندمجموعه فعالیتهای یکپارچه وبه هم مرتبط می باشدولذاکسب نتیجه هریک ازمحدوده های مدیریت پروژه،معمولا درسایرین نیزموثراست.تعامل بین محدوده ها دارای نتایج مثبت ومنفی برای هریک ازآنان است.به عنوان مثال تغییردرمحدوده کارغالبا درافزایش هزینه پروژه موثراست اما این تاثیرمی توانددرروحیه مجریان ویاحتی کیفیت محصول یاخدمت موردنظراثرمنفی داشته باشند،لذا دراین تعاملات می بایستی همیشه به اهداف پروژه توجه نمود. موفقیت درمدیریت پروژه،مستلزم مدیریت برتعامل بین محدوده ها برای نیل به اهداف پروژه به بهترین روش ممکن می باشد.
۳- مدیریت پروژه: مجموعه ای ازفعالیتهاطرح ریزی شده درجهت کسب نتیجه ای معین است که بایددرقالب یک مقیاس زمانی مشخص وبااستفاده ازبودجه ای معین انجام شودوهمچنین پروژه هابایدازکارهای روزمره سازمان متمایزکنیم وازطریق اعمال روشهای صحیح مدیریت پروژه به بهبود عملکردها بپردازید.
۴- مدیریت پروژه: موافق استانداردPMI،مدیریت پروژه شامل بکارگیری چهارعامل اساسی:۱- دانش ،۲- مهارتها، ۳- ابزارها، ۴- تکنیکهای لازم دراداره جریان اجرای فعالیتها،به منظوررفع نیازهای پروژه است.نقش ابزارمناسب درپیشبرد اهداف مدیریت پروژه انکارناپذیراست.درواقع پس ازطراحی سیستم مدیریت پروژه درسازمان بکارگیری ابزارمناسب دراین سیستم،یکی ازمهمترین عوامل محقق کننده اهداف مدیریت پروژه درسازمان است.
«فهرست مطالب»


·       فصل اول:
تاریخچه مدیریت پروژه
تعاریف مدیریت پروژه
·       فصل دوم:                                                     
دلایل استفاده ازمدیریت پروژه
اقدامات مدیریتی
وظایف مدیریت پروژه
کاربردهای مدیریت پروژه
·       فصل سوم:                                                     
فوایدومحدودیتهای پروژه
·       فصل چهارم:                                                   
فرایندهای پروژه
گروههای فرایند
تعامل بین فرایندها
فرایندهای عمده واصلی
فرایندهای فرعی وکمکی
فرایندهای اجرایی
فرایندهای کنترلی
فرایندهای اختتامی
·       فصل پنجم:                                                     
نرم افزار(
مدل بلوغ سازمانی مدیریت پروژه(OPM3)
شناخت اجزای مدل
نتایج وشاخص کلیدی اندازه گیری(
دسته بندی – نظراجمالی
دسته بندی
دسته بندی
گامهایOPM3  بطور خلاصه
ورود به روندبهبود
خلاصه ونتیجه گیری
·       فصل ششم:                                                    
فرایند برنامه ریزی محدوده پروژه وورودیهای آن
ورودیهای برنامه ریزی محدوده
ابزارهاوتکنیکهای فرایند آغاز
خروجیهای فرایندآغاز
مدیریت محدوده پروژه
ابزارها وتکنیکهاوخروجیهای فرایندکنترل کلی تغییرات
فرایندکنترل کلی تغییرات
ورودیهای فرایندکنترل تغییرات
ابزارهاوتکنیکهای فراینداجرای برنامه پروژه
خروجیهای فراینداجرای برنامه پروژه
فراینداجرای برنامه پروژه
فرایندتهیه برنامه پروژه
مدیریت فرایندهای پروژه
ارتباط فرایندها
تشریح مفاهیم
واژه نامه انگلیسی – فارسی
فهرست منابع
«فهرست جداول»
        عنوان                                                               
شناخت ویژگیهای مهم پروژه
مراحل انجام پروژه
ایجاد چشم اندازبرای پروژه
چرخه حیات پروژه

پایان نامه نقش و جایگاه محصولات چرمی سبک در بازار

پایان نامه نقش و جایگاه محصولات چرمی سبک در بازار

بیان موضوع یا تعریف مسأله:

کشور ایران به دلیل داشتن انواع پوست بز و گوسفند از تولید کنندگان عمده پوست و چرم سبک محسوب می‌شود و به علت آب و هوای نیمه خشک پوست گوسفند و بز ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است ولی متأسفانه دامداران کشور به دلیل کم ارزش قلمداد نمودن پوست و پشم و اینکه نوع تغذیه در ایران بیشتر به گوشت گوسفند اختصاص دارد و همچنین به علت نداشتن آگاهی و انگیزه لازم جهت حفظ و حراست از این ثروت ملی، توجه لازم را مبذول نمی‌دارند و از سالیان گذشته انواع پوست، سالامبور و محصولات نیمه ساخته چرمی‌از کشور ما با دیدگاه سنتی صادر گردیده است که عمده صادرات ایران بر حسب آمار موجود مختص به صدور سالامبور و کراست بوده است و این در حالی است که می‌توان ارزش افزوده زیادی را از طریق تولید محصولات ساخته شده چرمی‌به وجود آورده و به تبع آن درآمد ارزی بالایی را تحصیل نمود. بویژه اینکه محصولات چرمی‌از تنوع بالایی برخوردار بوده به نحوی که تنوع این محصولات بالغ بر ۶۰ نوع می‌گردد و هر ساله در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی نمایشگاههای محصولات چرمی‌به نمایش گذاشته می‌شود که متأسفانه نقش کشور ما علی رغم امکانات بالقوه و بالفعل در این نمایشگاهها بسیار کم رنگ می‌باشد، برای مثال در سال ۱۳۷۶ در نمایشگاههای جهانی چرم و البسه چرمی‌در پاریس و بولونیا ایتالیا و بارسلون اسپانیا و دوسلدورف آلمان در کنار کشورهای پیشرفته جهان، کشورهای ترکیه، هندوستان، پاکستان، بنگلادش، اتیوپی و بورکینافاسو دارای چندین غرفه بودند ولی هیچ اثری از محصولات و صنعتگران ایران و پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌ایران نبود.

قطعاً وجود چنین نقیصه ای برایند عوامل متعددی است که شناخت آنها و بویژه حرکت در جهت رفع موانع، این امکان را فراهم خواهد ساخت تا به گونه ای شایسته استعداد و ظرفیت های خود را در صحنه بین الملل عرضه نماییم.

پژوهشگر در این تحقیق، به دنبال تبیین و تحلیل متغیرها و عواملی است که صادرات محصولات کشور را چه به صورت مثبت و چه منفی، تحت تأثیر قرار می‌دهند و از این طریق ضمن بیان این عوامل، راه کارهای مناسب جهت بهبود و ارتقاء صادرات محصولات چرمی‌را پیشنهاد خواهد کرد. در واقع مسأله اصلی تحقیق این است که موانع موجود بر سر راه صادرات محصولات چرمی‌سبک شناسایی شده و گامهایی را که در جهت رفع این موانع می‌توان برداشت تعیین کرد.

هدف از مطالعه موضوع:

۱-   دستیابی به تصویر وضعیت موجود به ویژه ترسیم مسائل و مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات چرمی‌سبک.

۲-   کمک به سیاست گذاران در امر صادرات و فروش محصولات چرمی‌و توجه بیشتر به ارزش افزوده ای که از این طریق بدست خواهد آمد.

۳-   فراهم آوردن مبنایی برای مراجعه استفاده کنندگان در زمینه صادرات و فروش محصولات چرمی‌به دلیل اطلاعات جمع آوری شده در این خصوص.

جلب توجه دست اندرکاران تولید و صادرات محصولات چرمی‌سبک به ضرورت تحول در بینش و شیوه ….

  • فهرست مطالب

    فصل اول طرح تحقیق    ۱
    بیان موضوع یا تعریف مسأله:    ۲
    ضرورت انجام تحقیق:    ۴
    پیشینه تحقیق:    ۵
    فرضیات    ۶
    تعریف عملیات متغیرها:    ۷
    نوع تحقیق و دلایل آن:    ۷
    ابزار گردآوری داده ها:    ۸
    جامعه آماری:    ۸
    مراحل انجام تحقیق:    ۸
    تعریف مفاهیم:    ۸
    محدودیت ها    ۱۲
    فصل دوم ادبیات تحقیق    ۱۳
    تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی:    ۱۴
    تکنولوژی (فن آوری) در صنعت چرم    ۲۱
    مراحل ساخت چرم    ۲۸
    عوامل مؤثر بر کیفیت پوست و چرم     ۳۰
    الف- پوست:    ۳۰
    ب- چرم:    ۳۳
    انواع چرم و موارد استفاده از آن:    ۳۵
    انواع محصولات چرمی:    ۳۷
    بخش دوم مباحثی در باب صادرات و ابعاد مدیریتی آن    ۳۹
    تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه     ۴۰
    جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور    ۴۲
    آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی    ۴۲
    نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال    ۴۳
    تعریف استراتژی    ۴۵
    نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی    ۴۵
    الف- استراتژی جایگزینی واردات    ۴۵
    ب- استراتژی توسعه صادرات:    ۴۷
    انواع استراتژی های رقابتی عام    ۴۸
    رهبری در هزینه    ۵۰
    تمایز محصول    ۵۱
    تمرکز (محدودنگری)    ۵۳
    میانه روی    ۵۵
    تعریف بازاریابی:    ۵۷
    استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار    ۵۸
    ۱- استراتژی بازاریابی یکسان    ۵۹
    ۲- استراتژی بازاریابی تفکیکی    ۵۹
    ۳- استراتژی بازاریابی تمرکزی    ۶۰
    ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار    ۶۱
    تقسیم بندی بازار های بین المللی    ۶۳
    استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی     ۶۵
    آمیخته محصول    ۶۶
    اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی     ۶۸
    آمیخته تشویق و ترفیع    ۷۰
    اجزای تشویق و ترفیع    ۷۱
    توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی     ۷۲
    تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی    ۷۳
    ۱- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل    ۷۴
    ۲- تصمیم به فعالیت در سطح بین‌الملل (Deciding wether to go abroad)    ۸۳
    ۳-  تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین‌الملل (Deciding Which market to enter)    ۸۵
    ۴- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین‌المللی (Diciding how to enter the market)    ۸۷
    ۵- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین‌الملل (Deciding on the markting program)    ۹۶
    ۶- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌الملل (Diciding on the marketing organizition)    ۱۰۳
    فصل سوم – روش تحقیق    ۱۰۷
    مقدمه    ۱۰۸
    روش تحقیق    ۱۰۸
    روش جمع آوری اطلاعات    ۱۰۸
    منابع اطلاعات ثانویه    ۱۰۹
    منابع اطلاعات اولیه    ۱۱۰
    روش اجرای پرسشنامه    ۱۱۰
    جامعه آماری:    ۱۱۱
    نمونه آماری    ۱۱۱
    تهیه و تنظیم پرسشنامه    ۱۱۳
    نحوه توزیع سوالات پرسشنامه    ۱۱۴
    روشهای آماری مورد استفاده    ۱۱۶
    فصل چهارم – جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها    ۱۱۹
    مقدمه    ۱۲۰
    اطلاعات مربوط به ویژگیهای مدیران مراکز نمونه گیری شده    ۱۲۰
    آماره آزمون    ۱۲۵
    سوالات مربوطه:    ۱۲۷
    بررسی فرضیه ۲:    ۱۲۹
    آماره آزمون:    ۱۲۹
    آزمون فرضیه ۲:    ۱۲۹
    جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی    ۱۲۹
    بررسی فرضیه ۳:    ۱۳۸
    آماره آزمون    ۱۳۸
    جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی    ۱۳۹
    سوالات مربوطه:    ۱۴۱
    بررسی فرضیه ۴:    ۱۴۵
    آزمون فرضیه ۴:    ۱۴۶
    آزمون فرضیه ۴:    ۱۴۷
    سوالات مربوطه:    ۱۴۸
    بررسی فرضیه ۵:    ۱۵۱
    آزمون فرضیه ۵:    ۱۵۱
    تذکر:    ۱۵۳
    سوالات مربوطه:    ۱۵۴
    بررسی فرضیه ۶:    ۱۵۶
    آماره آزمون:    ۱۵۶
    آزمون فرضیه ۶:    ۱۵۶
    سوالات مربوطه:    ۱۵۸
    فصل پنجم -  نتیجه گیری و پیشنهادات    ۱۶۱
    نتیجه گیری    ۱۶۲
    نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۱:    ۱۶۲
    نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۲:    ۱۶۳
    نتایج بدست امه در ارتباط با فرضیه ۳:    ۱۶۵
    نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۴:    ۱۶۷
    نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۵:    ۱۶۹
    پیشنهادات    ۱۷۱
    پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۱:    ۱۷۱
    پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۲:    ۱۷۳
    پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۳:    ۱۷۷
    پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۴:    ۱۷۸
    پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۵:    ۱۸۰
    پیشنهادات در ارتباطات با فرضیه ۶:    ۱۸۲
    سایر پیشنهادات    ۱۸۴
    سایر پیشنهادات    ۱۸۵
    توصیه به سایر دانشجویان محققین    ۱۸۸
    منابع: